2013. december 28., szombat

Karácsony 2013 - Anchor Our Special Ale 2013


Anchor Our Special Ale 2013 (5,5%): A tavaly előtti évhez hasonlóan most is beszereztem egyet az Anchor aktuális ünnepi főzetéből, tudniillik ez a karácsonyi ital minden évben változik, a készítése során alkalmazott receptúra évről-évre megújul, lényegében tehát egy új sör tesztelésének láthattam neki. 
A 2011-es verzióban emlékezetem szerint a pörkölt malátás jelleg domborodott ki, az idei főzet azonban már a fűszeres jegyek jelenlététől hangos mind illatában, mind ízében. Talán csak a színe maradt változatlan, egyébként pedig egy gyönyörű téli köntösbe öltöztetett, ánizsos illatokkal megspékelt, kerekded és édeskés, bársonyosan sima, medvecukros zamatokkal átitatott itallá vált az idei évre. 
Én tagadhatatlanul oda vagyok az ilyesfajta speciális ízvilágért, ha másért nem, hát azért, mert karácsony van, s legalább ilyenkor elvártként kezelem az évszakhoz kötődő hozzávalók jelenlétét az ünnepi italokban. Hiszen mi másért is keresné az ember a karácsonyi kiadásokat minden egyes évben, ha nem az okból kifolyólag, mert kézenfekvő eszközként szolgálnak arra, hogy a szürke hétköznapok igájából kitörve a sokszor jellegtelen és egyhangú folyamatokat legalább az évnek ezen szakában megszínesítsék, a kamrákat ünneplőbe öltöztessék, a megfáradt ízlelőbimbókat pedig új életre keltsék. Ebben a tekintetben azt kell, hogy mondjam, ez a főzet kiállta a próbát, és az előző feltételeknek maradéktalanul megfelelve csalt mosolyt az arcomra kóstolása közben. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése