2012. július 29., vasárnap

Bernard Sváteční Ležák - Bernard Černý Ležák



Bernard Sváteční Ležák (5,0%): Krémes, laza szerkezetű habja van, illata komlós, egészen halvány mandulás-diós aromával, valamint egy kevés édeskés élesztővel. Közepesen testes és enyhe szénsavtartalmú, kissé semleges, vékony, élesztős alapízzel, majd egy meglehetősen határozott komlós befejezéssel, hosszan tartó keserű utóízt biztosítva a főzetnek. Sajnos az ideálisnál némiképp magasabb hőmérsékleten fogyasztottam, némiképp lerontva ezáltal az egyébként minden tekintetben kielégítő összhatást. 



Bernard Černý Ležák (5,1%): Csapolt formában már volt szerencsém hozzá korábban, és azt kell, hogy mondjam, az üvegben éppoly kellemes italra találtam, mint amilyenre emlékeztem. Sajnos a kitöltést követően készült képeket véletlenül letöröltem a kameráról, így illusztráció nélkül vagyok kénytelen írni éjfekete színéről, ami természetesen pörkölt illatokat rejt magában, egy egészen különleges, stoutszerű aromát, melyben étcsokoládé és a kávé pirított jellege egy füves, savanykás karakterrel egészül ki. Élénk, dinamikus ízek jellemzik, melyek középpontjában leginkább a savanyú, sóskás jegyek állnak, figyelmünket legalábbis ezek kötik le leginkább, a pörkölt zamatok ehhez csatlakoznak az utóíz során. Különleges és komplex ízvilágban lehet részünk e pasztörizálatlan remekmű kóstolása során, mindenképpen üde színfolt a cseh barna sörök amúgy sem szegényes palettáján. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése